Offisielt en sørstatsjente

Etter en lang reise, jet lag i ettertid og utrolig mange møter er jeg endelig blitt en sørstatsjente som skal gå på en av de største, beste skolene her nede i sør.. Jeg skal være den første utvekslingsstudenten de offentlige skolene i Madison har hatt på 25 år! 

Det er egentlig en stor lettelse å få gå på en offentlig skole.. Man må ikke betale, de har ikke uniformer og det er ikke en katolsk skole (dvs. at jeg slipper gudstjeneste hver tirsdag). Det er ikke det at jeg har noe i mot gudstjenester, men jeg er ikke vant til å gå i kirken på søndager en gang, får vell starte med det om denne hektiske familien noen sinne har tid!

Jeg kan begynne med å fortelle om min første uke i mitt nye hjemland;

Vi dro til stranden!! 
Vi kjørte helt ned til Gulf Shores og bodde i en utrolig fin leilighet der nede i nesten en hel uke! Det er en seks timers kjøretur nedover og jeg er ikke vant til bilferier med yngre søsken, så det var også litt annerledes. Toalettpauser, mat, drikke, sove, film, synge, mat, mat, mat.. 

Når vi først kom ned dit var det helt nydelig! Jeg har aldri opplevd noe så stort før! Det er virkelig sant det de sier, at alt er større i Amerika. Stranden var hvit, bred, evig lang og man kunne gå med vann til knærne sikkert 100 meter ut! Alle husene ved stranden var bygd høyt oppe som på disse bildene

Bilde

Bilde

Vi gjorde mye morsomt og shoppet kjempemasse, kan slenge ved et bildeinnlegg en annen dag fra vi besøkte U.S.S. ALABAMA; et kjempegammelt krigsskip!

 

Denne uken har jeg mye mer tid til og oppdatere og har også fått internett på telefonen slik at jeg kan oppdatere bloggen med bilder mens jeg er ute og gjør ting!

 

Masse bilder og flotte opplevelser kommer. Jeg savner alle der hjemme, og er så glad for at dere unner meg dette året! Store klemmer til dere! 

Leave a Reply

