Preparation weekend

Hei, jeg skriver da om Prep weekend veldig sent i og med at det var for nesten to uker siden, men det var en helt fantastisk opplevelse som lærte meg ting jeg aldri kunne tenkt over på egenhånd og ikke minst gjorde det meg så utrolig mye mer forberedt på det kommende året, som utvekslingstudent! 

Vi var rundt 200 elever på denne helgen og alle ble fordelt på forskjellige rom med totalt ukjente folk. Jeg havnet på rom med 5 herlige jenter.. Tre av disse jentene kommer jeg til å huske for alltid. Vi deler jo de sammen tankene og synene på muligheter i og med at alle sammen har endt opp med å dra på språkreise til USA. 

Vi fire fra vårt rom ble kjent med to andre jenter også, som var på orange gruppe sammen med oss. Her er et lite gruppebilde vi tok den siste dagen på Haraldsheim.  

Bilde

Marianne, Ingeborg, Elisabeth, Aurora, meg og June

Etter vi hadde blitt plassert på rom i starten skulle vi møte vår gruppe i grupperommet vårt. Vi jobbet med forskjellige praktiske og teoretiske gruppeoppgaver hele helgen og jeg tror mange kanskje fikk en liten selvtillit boost av å være der, det fikk i alle fall jeg. Jeg fikk skryt om jeg klarte noe, og de andre i gruppen hørte virkelig hva min mening var.. De satt ikke bare og nikket. På lørdagen fikk vi beskjed om at vi hadde to timer på oss til å lage en fremføring som vi skulle ha foran alle de andre gruppene (som vell og merke ingen kjente veldig godt). Vi lagde en type sketch der vi viste hvordan mange venner kanskje reagerer på at kompisen/venninnen deres skal på utveksling, hvordan livet i USA kan være der vi viste en fotballkamp med jenter som fotballspillere og gutter som cheerleaders og veldig mye school spirit. Sketchen avsluttes med med hjemkomsten til eleven. Vi kan kanskje ikke si at vi hadde den beste fremføringen, men vi hadde det absolutt mest morsomt både under produksjon og fremføring. Vi fikk alle på gruppen med, vi oppfordret hverandre til å virkelig dumme seg ut og bare være gale. Fremføringen var på EF @ night.. Der har de et program med alle gruppenes fremføringer også er det f.eks. bortlæring av EF-dansen og litt diverse. I 23:00 tiden var det litt musikk og dans for de som ønsket det, med masse glowsticks. herlig!

Bilde

Jeg koste meg utrolig mye og er egentlig veldig klar til å dra. Jeg føler at EF har klart å forberede meg vell og bra på de kulturelle forskjellene og de har virkelig banket inn reglene godt. Nå hiver jeg med litt flere bilder her.. Håper jeg fikk helgen til å høres like bra ut som den var!

BildeBildeBildeBildeBilde

Bilde

Når dette bildet ble tatt sitter alle og skriver positive ting om hverandre, det var helt sykt å få lese andres inntrykk om meg og om hva de legger merke til og ikke jeg. Vi skrev også et brev til oss selv der vi skulle skrive om hva vi hadde lært og hvilke forventninger vi har og ikke har. Jeg regner med at vi får dette brevet igjen om et år.. Det kan bli gøy. 

Alt i alt var dette en super helg med EF, jeg vil takke til alle ledere og ansatte i EF fra både Norge, England og USA for en så innholdsrik og interessant helg. Her er et bilde av de ansatte jeg fikk et bilde med, og et bilde der nesten alle elevene ble med, men bildet ble rett og slett for lite.

Bilde

Bilde

PS! 

Det kommer en liten hemmelighet i neste innlegg, gled dere..

Leave a Reply

