Hvorfor bli utvekslingselev?

Jeg vet mange mener at det er dumt å være utvekslingselev i andre klasse fordi man kanskje mister kontakten med vennene sine her i Norge eller at man vil få det kjipt når man kommer tilbake igjen fordi man må begynne på nytt.. Men jeg er helt uenig!

Jeg har begynt på nytt 3 ganger i ungdomstiden min, og det er en selvfølge at det blir tøft noen ganger.. Men det er vell ikke det verste som kan skje oss? Det fins nok verre ting enn å føle seg litt alene i ny og ne. Tenk bare på alle opplevelsene man får av å være utvekslingsstudent eller for den saks skyld vertsfamilie et år.

Jeg så nettopp et par filmklipp som EF har lagt ut på YouTube, og dette gjorde bare at jeg gledet meg mer! Jeg legger ved et par filmer under og skriver litt om dem. Enjoy! 

Dette er så og si en reklame for at folk skal innse hvilken opplevelse det er å være vertsfamilie for en utvekslingselev eller å vise alternative søkere hvor gøy andre elever har hatt det!

Denne lille snutten fikk meg utrolig nok til å gråte. Globalisering av verden er et stort tema i menneskets hverdagsliv og vi ser her de flotte tingene globaliseringen har gjort for ungdommer i mange land i mange forskjellige situasjoner.

Denne siste videoen jeg legger ved viser frem turene EF arrangerer for elevene i vertslandet. Selv håper jeg på å få dratt på minst en tur til kanskje vest kysten i og med at dette er den eneste plassen jeg vet jeg ikke skal med familien. 

Jeg håper virkelig jeg inspirerer flere til å komme seg ut i verden og oppleve det andre land og andre kulturer har å tilby. Tenk at jeg i det hele tatt har ventet så lenge..

Leave a Reply

