Vertsfamilie

Som nevnt i de to innleggene under har vi egentlig funnet meg en vertsfamilie allerede og vi jobber alle på spreng for å ordne med skoleplass og transportmuligheter. I og med at familien bor på en relativt liten plass i Alabama er det ikke offentlig transport der, sånn som jeg har på hvert eneste hjørne her i Oslo.

Nå er skoleplass nesten i boks og den eventuelle vertsmoren min gleder seg kanskje mer enn meg. Vi snakker sammen hver uke og hun nevner stadig hvor mye vi skal gjøre mens jeg bor hos dem. Som nevnt over bor familien i Alabama, en av de sørligste statene i USA. Plassen de bor heter Huntsville som ligger ca. midt i Alabama.

Bilde

Det er en mor, en far, to jenter og en gutt. Og nå lurer sikkert noen på hvordan jeg bare tilfeldigvis kjenner noen i USA som vil være vertsfamilien min.. Jo, det har seg nemlig slik at vertsfaren var hockeyspiller for Vålerenga tidligere og jeg ble kjent med både han, kona og to av barna. Jeg satt barnevakt for en av jentene og den ene gutten når jeg var 13 år og moren deres nevne at jeg skulle si ifra om jeg ville komme til statene.

I februar fant jeg ut at jeg hadde ganske lyst å dra på utveksling, og jeg viste ikke om det var for sent engang i og med at andre ungdommer vanligvis søker rundt november eller desember året før. Det vil si at jeg lå noen måneder etter. Men jeg spurte familiens mor om råd når det kommer til valg av stater og hun nevnte et par stater før hun kom med ideen om å ha meg boende der.

Plutselig var vi i gang for fult for å ordne med alt av papirer osv og nå nærmer vi oss endelig mål. Men nå kommer mer om selve familien..

Bilde

Familiens mamma heter Chrystal og er en av de skjønneste menneskene jeg vet om her i verden.. Hun er ung, sprek og vakker selv om hun er mor til tre krabater. Hennes eldste datter heter Ashley og er 8 år. Hennes yngre søster heter Brooklynn og er 3 år. Gutten i midten heter Tanner og er 6 år. Både Ashley og Brookie danser og er aktive på isen sånn som faren sin som heter Gavin.. Tanner spiller hockey allerede.. I tillegg til ca. 4 andre sporter.

Det er da en liten introduksjon av familien.. De er iallefall kjempe snille og jeg gleder meg masse til å dra med Chrystal og jentene for å finne en kjole til prom og ikke minst til å heie på Tanner når han spiller hockey eller fotball eller for den saks skyld løper!

De har en hund også.. woops, må ikke glemme den. De har en hund som heter Bauer. som er helt nydelig.. Jeg gleder meg til mange løpeturer med den.

Leave a Reply

